Novinky z Auto Palace Group
Datum vydání: 3.12.2018

AUTO PALACE PŘEDSTAVIL PŘED 110 LETY VLASTNÍ AUTOMOBIL

Auto Palace Group, jako součást skupiny Auto Binck, je dnes jednou z nejstarších automobilových společností na světě s působností v osmi evropských zemích s obratem 1,2 mld. Euro. Ne úplně známým historickým milníkem nizozemské společnosti Auto Palace je však představení vlastního vozu v roce 1908.

Společnost Auto Palace píše svojí bohatou historii od roku 1907, kdy byla v Haagu založena Walterem Joachimem Jochemsem, obchodníkem a milovníkem automobilových závodů. Tehdy se společnost přestěhovala v Haagu na adresu proslulou Houtweg 7. Tak se započala slavná éra nejstaršího dovozce aut v Nizozemí, s koncesemi i v tehdejších holandských koloniích. Počátky obchodu s automobily se v rámci Auto Palace vztahovaly ke značce Mercedes společnosti Daimler. Právě tyto vozy zakladatel Walter Jochems dobře znal z prostředí automobilových závodů.

První Mercedesy patřily na tehdejším holandském trhu k těm nejdražším a mladá firma potřebovala jistou formu expanze, zejména v portfoliu nabízených vozů. Proto se o rok později, v roce 1908, objevily v nabídce vozy dalších značek. Vedle vozů italské značky Itala, se zakladatel Auto Palace zaměřil i na další zahraniční výrobce. Mezi nimi nechyběla německá automobilová značka Hansa a francouzské automobilky v portfoliu Auto Palace zastupovala firma Unic. Později se Jochems domluvil také na distribuci užitkových nákladních vozů rakouské značky Saurer.

Celé zmíněné portfolio v prodeji vozů různých značek završila ve stejném roce premiéra automobilu vlastní značky Auto Palace. Veřejnost ho mohla spatřit během tradičního automobilového salónu na amsterdamském výstavišti R.A.I. v lednu 1908. Jednalo se o malý a lehký automobil vybavený výhradně čtyřválcovým motorem s výkonem 12 koní. Samotný podvozek se základní dvoumístnou karosérií a dvěma malými reflektory s generátorem byl nabízen za 2925 holandských guldenů. Dvoumístná karoserie typu Landaulet, tedy s plátěnou střechou nad cestujícími už přišla na 3895 guldenů a vrcholná verze limuzíny Auto Palace pro tři cestující byla na zdejším trhu s cenovkou 4140 guldenů. Krátce po premiéře byla spuštěna rozsáhlá marketingová kampaň na tento vlastní vůz, ve které dominoval slogan „Tak tichý jako elektromobil“.

Dobová dokumentace k vozu stejnojmenného názvu potvrdila tehdejší úzkou spolupráci firem Auto Palace a německé automobilky Oryx Motor Werke AG při výrobě zmíněného automobilu. Jenže tehdejší situace na holandském automobilovém trhu přála více osvědčeným a zavedeným značkám, byť s vyšší základní cenou, což byl příkladně německý Mercedes od Daimleru. Příběh automobilu s vlastní značkou Auto Palace tak trval jen necelý rok. Přesto však určitě patří k nesmírně bohaté historii nizozemské skupiny Auto Palace, ve které sehrála již ve 30. letech významnou roli také česká automobilová značka Škoda. Její vozy byly již v té době distribuovány na holandský trh právě přes společnost Auto Palace, která je v současnosti velmi respektovaným prodejcem vozů několika světových automobilových značek. V České republice je Auto Palace druhou největší dealerskou skupinou.

***

Auto Palace Group je součástí nizozemské skupiny AutoBinck založené v roce 1907 v Haagu – jedné z nejstarších automobilových společností na světě. AutoBinck je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. Hodnota investic za dobu působení firmy v ČR se odhaduje na 1,65 mld. Kč na Slovensku pak 19 mil. EUR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemí, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. V roce 2017 dosáhla skupina AutoBinck obratu 1,2 mld. EUR. V současnosti je rozdělena do 4 divizí: 1) Retail a distribuce vozidel (m.j. skupina Auto Palace), 2) Leasing a financování (Business Lease), 3) Distribuce náhradních dílů, 4) Smart mobility.
Skupina Auto Palace zahájila svou činnost na našem území v roce 1991 jako importér a prodejce automobilů značky Mazda a dnes patří mezi dva nejvýznamnější dealery na trhu v ČR. Za 27 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala 143 981 vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých dvou prodejních centrech v Praze a jednom v Brně, prodej automobilů celkem osmi značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi. V současnosti je Auto Palace prodejcem č. 1 vozů Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi. Společnost zaměstnává kolem 600 lidí ve svých 5 pobočkách v ČR a na Slovensku. V roce 2017 dosáhla tato dealerská skupina rekordního obratu přes 6 mld. Kč.

Auto Palace nabízí širokou škálu služeb na každé pobočce. Pod jednou střechou zde zákazníci naleznou zázemí pro výběr a servis nových vozů, prodej a nákup ojetin (AutoPoint), specializované servisní a prodejní místo užitkových vozidel Ford (FordTransit Centrum), servisní zázemí, karosárnu, prodej náhradních dílů a autopůjčovnu (RentPoint). Součástí všech prodejních center jsou autorizovaná servisní střediska vybavená nejmodernější opravárenskou a diagnostickou technologií. Auto Palace je rovněž ekologicky velmi zodpovědná, proto podporuje prodej elektromobilů a vlastní i dvě nabíjecí stanice.