Japonské značky Mazda a Mitsubishi získávají na oblibě. V Auto Palace se staly tahouny prodejů 25.7.2016

Společnost Auto Palace v ČR dlouhodobě posiluje svoji pozici předního prodejce automobilů u hned několika značek ve svém portfoliu. Za první dva kvartály 2016 prodala celkem 5 945 nových vozů, což oproti stejnému období loňského roku činí nárůst o téměř 35 procent. Prodejům se dařilo zejména díky tuzemské značce Škoda, ale i dvěma Japoncům – Mazdě a Mitsubishi. Právě o tyto značky eviduje Auto Palace zvýšený zájem, zejména ve spojitosti s dobře nastavenou cenovou politikou a podařenému designu stávajících modelů.

Výsledky Auto Palace za 1. pololetí 2016

Nejsilnější v prodejích celé skupiny Auto Palace v ČR byla tuzemská značka Škoda s nárůstem o 68 % oproti roku 2015. Následována byla značkou Mazda, jež v součtu prodejů v Praze a Brně rostla o 58 %. Druhý japonec v portfoliu Auto Palace, Mitsubishi, rostl o 34 %.

Operativní leasing opět na vzestupu

Auto Palace k výborným výsledkům výrazně dopomohly nové produkty financování, zejména pak operativní leasing, jež za 1. pololetí stoupl v ČR meziročně z 994 na 1 838 uzavřených smluv, tedy o 85 %. Podnikatelé využili tohoto produktu zejména pro nákup vozidel ze segmentu lehkých užitkových vozů, kde volili možnost nákupu s nulovou akontací. Aktuální téma Brexitu, o jehož budoucích dopadech se zatím může jen spekulovat, nemělo na výsledky prozatím žádný vliv.

Čeští zákazníci volí dražší vozy s lepší výbavou

Z údajů společnosti Auto Palace vyplynulo, že za posledních 6 měsíců tohoto roku zákazníci utratili více při pořizování vozu, než tomu bylo ve stejném období vloni. Průměrná cena automobilu v uplynulém pololetí se vyšplhala na 504 978 korun, tedy o 8,3 % více než v loňském roce, ve kterém zákazníci v průměru za nový vůz zaplatili 466 351 Kč vč. DPH. Lidé zároveň volili modely s vyšší výbavou.

„Do pololetních výsledků naší společnosti se promítla společná politika importérů a nás, dealerů, která tlačí ceny vozů na rekordní minimum. A cena je pro Čechy stále kritériem číslo 1 při rozhodování, kde si zákazník vůz nakonec koupí. Konkrétně u námi nabízených japonských značek ale nejde jen o cenu, nýbrž i o moderní design jejich stávajích modelů, které si získávají na stále větší oblibě,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR. „Aktuální téma Brexitu se na poptávkách našich zákazníků nijak neprojevilo. Prozatím není jasné, jaký dopad výsledky referenda budou mít, a to nejen ve Velké Británii, ale i v celé EU,“ dodal Ralph Howie.