Novinky z Auto Palace Group
Datum vydání: 14.11.2017

Rozhovor s vedoucím prodeje nových vozů Ford Danem Lyachem

U Fordu jsem srdcař!

Je nesmírně příjemné potkat při návštěvě prodejního showroomu společnosti Auto Palace na pražském Spořilově člověka, který jedné automobilové značce zasvětil většinu svého profesního života. Povídali jsme si s Danem Lyachem, který má na starost prodej vozů značky Ford.

Jak dlouho pracujete ve společnosti Auto Palace Spořilov?
Do Auto Palace Spořilov jsem nastoupil před 17 lety, ale se značkou Ford žiju téměř 23 let, takže jsem asi takový ten typický srdcař. Zažil jsem tady hodně změn, které Auto Palace Spořilov provázely a proměna do jeho dnešní podoby je rozhodně úctyhodná.

V čem zásadním vnímáte proměnu této firmy?
Myslím, že jsme se jako firma na automobilovém trhu za těch mnoho let nesmírně stabilizovali, nejen obchodně, ale také v očích našich zákazníků. Začínali jsme jako importér značky Mazda a postupným cíleným vývojem dnes úspěšně zastupujeme na automobilovém trhu hned několik značek. A já jsem nesmírně rád, že právě značka Ford je u nás tak úspěšná, ať už z pohledu nejvyšších prodejů uvnitř Auto Palace Spořilov nebo z pohledu dlouhodobě nejlepšího prodejce Fordu v České republice.

Zmíněných 23 let se značkou Ford není málo. Čím Vás osobně oslovila?
Víte, dobrých značek je poměrně hodně. Znám lidi, kteří pracovali pro Ford a pak značku třeba i opustili, aby se k ní za několik let zase vrátili. Pro mne je Ford především značkou pestrou, a to po všech směrech. Máte značky, které nabízí pár modelů, omezený počet výbav či barev, ale Ford má nesmírně širokou nabídku vozů ve velkém množství výbav, takže si každý může u nás auto přizpůsobit svým potřebám. A na nás je, abychom vhodnou skladovou zásobou vozů a celkovým přístupem tyto potřeby lidí naplnili. Neméně důležitou roli v mé volbě pro Ford hraje také jeho tradice a bohatá historie. Je to prostě pestrá a zajímavá značka.

Které obecné přednosti platí pro vozy Ford?
Strategie této značky má velkou výhodu v tom, že může stavět na budování image skrze několik ikonických modelů. Pro příklad vezměme třeba Transit, Focus či Mondeo. To jsou modely, které se vyrábí léta a lidi je mají rádi, protože mají v sobě kvalitu, od skvělých podvozků až po motory. Právě pohonné jednotky Fordu s označením EcoBoost získaly několikrát evropské tituly Motor roku. Odrazem této kvality je poté oblíbenost Fordu u lidí, kteří preferují také ojeté vozy. Je to příkladně u modelu Focus.

S jakou aktuální nabídkou oslovujete nyní veřejnost?
Aktuálně probíhá několik kampaní, myslím, že velmi zajímavá je nabídka modelu Focus Kombi za cenu pětidvéřové verze, tedy od 319 990,- Kč. Navíc lidé, kteří naopak chtějí pětidvéřovou verzi, se dostanou s cenou pod 300 tisíc korun, což je atraktivní cena. V oblasti užitkových vozů máme rovněž výhodnou nabídku na modely Transit s cenovým zvýhodněním až 186 tisíc korun. Při této prodejní kampani spolupracujeme s rockovou hudební skupinou Kabát a vnímáme tuto společnou vizualizaci s modelem Transit jako oboustranně přínosnou. Kabát je synonymem pro dobrou rockovou muziku, Ford Transit je výbornou volbou v užitkových vozech.

Ford Kuga je nyní na čelních pozicích v prodejích menších SUV v ČR. Co je klíčem k úspěchu?
Vozy SUV získávají na oblibě v celé Evropě, jejich popularita roste výrazně i u nás v Auto Palace Spořilov a odráží se tak i v prodejích Fordu Kuga, především s benzínovým motorem 1,5l EcoBoost. Právě podíl vozů s benzínovou pohonnou jednotkou nyní výrazně stoupá. Za úspěchem prodejů stojí fakt, že jde o nesmírně dobře nastavený vůz z pohledu výbav a prodejní ceny, a to už od českého importéra. Zákazníci na tuto přednost okamžitě reagovali, protože Ford Kuga se na našich prodejích podílí téměř polovinou. Lidé si cení kompaktnosti tohoto vozu, vysokého stupně výbavy, příjemně nastaveného podvozku, výkonu zmíněného motoru EcoBoost a přirozeně také jeho celkové užitné hodnoty.

Jaké další služby zákazníci Auto Palace Spořilov získávají?
Je jasné, že náš vztah se zákazníkem nemůže končit u prodeje vozu, který můžeme realizovat i s pomocí nabídky našich finančních produktů Ford Credit. Staráme se s velkým úsilím o to, aby k nám zákazník jezdil řešit komplexní péči o svůj vůz. Ford má například nyní nesmírně dobře postavený program prodloužené záruky na 5 až 7 let. V přípravě jsou další zákaznické programy pro majitele vozů starších 5 let, kteří získají, mimo jiné, výrazně výhodnější podmínky při nákupu náhradních dílů. Chceme tím motivovat zákazníky k údržbě vozu právěv našem autorizovaném servisu.

Po 23 letech práce se značkou Ford se dá očekávat řízení tohoto vozu i v soukromém životě.
To určitě ano, já jsem u Fordu naprostý srdcař. Mám samozřejmě služební vůz téhle značky, ale často se raduji i ze dvou soukromých Fordů. Tím prvním je Ford Expedition s motorem o obsahu 5,4 l. Navíc už asi 15 let obměňuji modelovou řadu Mustang. Občasná jízda s touto legendou, třeba na golfové hřiště, mi pokaždé udělá velkou radost.