SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ 13.2.2019

- Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku
- Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR
- Nejúspěšnější značkou skupiny byl opět Ford, v modelové řadě dominuje Focus
- Pro čtyři tuzemské importéry automobilových značek je skupina Auto Palace největším dealerem (Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi)
- Nejvyššího nárůstu v prodejním výsledku oproti roku 2017 (+23 %) dosáhla ve skupině značka Hyundai
- Uplynulý rok ve znamení rekordního nárůstu prodeje ojetých vozů o 12 % (3 269 vozů)
- Posilování pozice v oblasti fleevých prodejů dokumentuje nárůst o 2,7%
- Investice skupiny Auto Palace vložené do modernizace provozů dosáhly hodnoty 24 mil. Kč
- Auto Palace Group získala v minulém roce ocenění Superbrands 2018 za budování značky

Dealerská skupina Auto Palace zveřejnila svůj celkový hospodářský výsledek za rok 2018. Přestože bylo loňské hospodaření skupiny částečně negativně ovlivněno celkovou situací v prodejích nových vozů v České republice, v několika parametrech dosahla tato delerská skupina z ekonomického pohledu rekordních výsledků.

Skupina Auto Palace dosáhla v roce 2018 obratu ve výši 5,76 mld. Kč. Prodej nových vozů výrazně ovlinil v druhé polovině roku, stejně jako na celém trhu v ČR, nedostatek velmi žádaných modelů některých automobilových výrobců, způsobený opožděnou homologací emisích limitů jejich některých motorů dle nové metodiky WLTP. Skupina Auto Palace i za této neočekávané situace prodala na českém trhu 9 307 nových vozů. Včetně 3 269 ojetin pak vloni skupina Auto Palace v ČR prodala celkem 12 576 vozů.

Titul nejúspěšnější automobilové značky ve skupině Auto Palace pro rok 2018 obhájil Ford s počtem 3 999 prodaných vozů na českém trhu. Nejprodávanějším modelem Ford v roce 2018 byl model Focus, kterého se prodalo 948 kusů. Šlo o silný prodej končícího modelu za akční cenu 319 900 Kč, který byl v druhé polovině roku nahrazen novým modelem. Ten se díky svým technickým parametrům, bezpečnostním prvkům a prostoru stal Autem roku 2019 v ČR a úspěšně navázal na své předchůdce. Další automobilovou značkou skupiny Auto Palace, která dosáhla rekordního celoročního výsledku, je Hyundai. Především díky modelům i30 (919 vozů) a ix20 (408 vozů) zaznamenal meziročně největší prodejní nárůst ve výši +23 %. Prodeje nových vozů zvýšily vloni v rámci Auto Palace Group také značky Volvo (+15 %) a Mitsubishi (+ 6 %). Skupina Auto Palace je v ČR největším dealerem vozů značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai.

Rekordním výsledkem zakončila minulý rok rovněž oblast prodeje ojetých vozů, která je ve skupině Auto Palace reprezentována značkou AutoPoint. Celkem 3 269 ojetých vozů bylo prodáno novým majitelům, což je navýšení loňského výsledku o 12 %. Velkou zásluhu na tomto prodejním rekordu má meziroční zdvojnásobění nabídky ojetých vozů Škoda, což vedlo ke zvýšené poptávce zejména po zánovních a ročních vozech z programu Škoda Plus.

Rok 2018 byl u skupiny Auto Palace rovněž ve znamení posílení prodeje nových vozů firemním zákazníkům. Tuto skutečnost dokumentuje zvýšení fleetového prodeje o 2,7 %. Na posílení oblasti fleetových prodejů se Auto Palace Group ještě více zaměří ve své obchodní strategii také v letošním roce.

Jedním z dalších ekonomických ukazatelů pro roční hodnocení je počet odpracovaných servisních hodin. V roce 2018 bylo ve všech pobočkách skupiny Auto Palace v České republice odpracováno celkem 269 903 servisních hodin. Auto Palace Group se v loňském roce zaměřil rověž na výraznou modernizaci vybraných technologických provozů a investoval v této oblasti téměř 20 milionů Kč.

Skupina Auto Palace se vloni poprvé ve své historii stala držitelem mezinárodního ocenění Superbrands 2018 za úspěšný rozvoj své značky v České republice.

„Navzdory obtížím se zaváděním nové metodiky WLTP se nám v loňském roce podařilo u třetiny námi prodáváných značek prodeje nových vozů meziročně navýšit. Velmi dobrým signálem s ohledem na předpokládaný vývoj trhu je rovněž posílení naší pozice ve fleetových prodejích o a stejně tak i v prodejích ojetých vozů. Zaměřujeme se na neustálý kvalitativní posun v naší oblasti podnikání a loni vložené investice do několika technologických modernizací našich provozů jsou předpokladem ke splnění cílů, které nás čekají v letošním roce,“ zhodnotil rok 2018 Martin Saitz, generální ředitel pro distribuci a retail skupiny Auto Palace.