Skupina Auto Palace udržela vloni v ČR obrat ve výši 5,7 mld. Kč i přes klesající trh 8.4.2020

Dealerská skupina Auto Palace zveřejnila svůj celkový hospodářský výsledek za rok 2019. Navzdory celkovému 4,4% poklesu v prodeji nových vozů na území České republiky se skupině podařilo udržet výši celkového obratu 5,7 mld. Kč.  

Na automobilový trh v České republice umístila v roce 2019 skupina Auto Palace 8 167 nových vozů. Pozici nejúspěšnější značky v širokém portfoliu této společnosti obhájil z předešlého roku Ford s celkovým prodejem 2 707 vozů a nejžádanější model Focus se na tomto výsledku podílel počtem 555 vozů. Rok 2019 byl také, z pohledu prodejů ve skupině Auto Palace, velmi úspěšným pro japonskou značku Mazda. Na pobočkách skupiny v Praze a Brně bylo v součtu vloni prodáno 714 vozů, což je za poslední dekádu rekordní počet. Mezi úspěšné značky v této dealerské skupině patří za loňský rok také ŠKODA, která počtem 1 837 prodaných vozů dosáhla nejvyššího meziročního nárůstu ve výši 53 %. Největšímu zájmu zákazníků se s prodejním výsledkem 639 vozů těšil model Octavia, který byl zároveň nejprodávanějším modelem v dealerské skupině před již zmíněným Fordem Focus (555 vozů) a Hyundai i30 (515 vozů).

Skupina Auto Palace zaujímala v roce 2019 pro značky Ford, Mazda a Mitsubishi pozici největšího dealera na trhu s novými vozy v České republice. Významný podíl na udržení celkového finančního obratu měly fleetové prodeje s nárůstem 8,7 % a velkou měrou se na tomto výsledku podílely prodeje vozů značek ŠKODA, Ford a Hyundai do firemních flotil. V oblasti prodeje ojetých vozů dosáhla skupina celkového počtu 3 077 vozů. Vloni získala společnost Auto Palace Group, stejně jako v předchozím roce, významné mezinárodní ocenění Superbrands 2019 za úspěšný rozvoj své značky v České republice.

“Loňský rok nezačal na zdejším automobilovém trhu úplně nejlépe, ovlivňován ještě rekordními prodeji v roce 2018 vlivem zavádění nové metodiky emisních limitů WLTP. V průběhu roku se ale situace stabilizovala a Auto Palace dosahoval zejména v posledních měsících roku rekordního finančního obratu, což nakonec znamenalo jeho meziroční udržení na celkové hodnotě 5,7 miliardy korun. Velmi významnou měrou se na tomto úspěchu podílely fleetové prodeje našich jednotlivých poboček. V minulém roce jsme rovněž posílili v oblasti lidských zdrojů a rozhodli se pro rozšíření našich prodejních lokalit. Pevně věřím, že tato loňská opatření nám mimo jiné pomohou v současné nelehké obchodní situaci související s vládním opatřením proti šíření koronaviru COVID-19,” zhodnotil loňské výsledky Peter Broster, finanční ředitel skupiny AutoBinck pro Českou a Slovenskou republiku, která je mateřskou společností Auto Palace Group.