Novinky z Auto Palace Group
Datum vydání: 12.12.2016

Vznětový nebo zážehový motor? Zákazníci autobazarů AutoPoint mají jasno!

Ze statistik autobazarů AutoPoint, patřící do skupiny Auto Palace, vyplývá, že zákazníci při nákupu malých vozidel volí jasně benzinové motory. Dieselové motory z celkových prodejů ojetin tvoří v této kategorii pouze 10 procent. V porovnání ojetých automobilů střední třídy a kategorií vyšších pak jednoznačně vítěží vznětové motory před zážehovými, a to v poměru 75/25 procent.

Podle statistik sítě autobazarů AutoPoint lidé kupují více malých vozů s benzinovým motorem než zákazníci, kteří si pořizují vozy střední a vyšší třídy.
Ve srovnání tříd to pak v detailu vypadá tak, že 9 z 10 automobilů kategorie „malých vozů“ jsou benzinové, naopak majitel každého 4 z 5 vozů spadajícího do vyšší katergorie odjíždí s novou ojetinou na diesel.


„Naše statistiky nepoukazují na nic převratného, pouze potvrzují tento dlouhodobý fakt,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR. „Ojetiny se vznětovým motorem si u nás často pořizují lidé, kteří častěji a dále cestují, ať už jsou to rodiny s dětmi, zaměstnanci firem dojíždějící každodenně do práce nebo podnikatelé cestující za byznysem. Naopak pro malé vozy si k nám chodí čím dál tím častěji lidé staršího věku, kteří vůz používají k dojížďkám na nákup, k lékaři nebo na výlety po okolí,“ dodává Ralph Howie.


Společnost AutoPoint má ve svém portfoliu téměř 1 500 ojetin – od vozů nižší, střední i vyšší třídy, přes off-roady, užitková vozidla nebo minibusy
a v současnosti patří na českém trhu mezi autobazary s vůbec nejširší nabídkou vozů.