Novinky z Auto Palace Group
Datum vydání: 14.11.2017

Rozhovor s vedoucím prodeje nových vozů ŠKODA Tomášem Jungrem

K dobré značce se vždycky rádi vrátíte.

K automobilům s okřídleným šípem ve znaku má mnoho lidí často osobní vztah. Možná je prováděly před desítkami let dětstvím při jízdách s rodiči k Balatonu, možná jsou příznivci automobilových soutěží v rallye a možná mají tuto značku rádi hlavně proto, že ji věnují svůj pracovní čas, stejně jako Tomáš Jungr, vedoucí prodeje značky ŠKODA v Auto Palace Spořilov.

Jak dlouho pracujete se značkou ŠKODA? 
V Auto Palace jsem přes 10 let a možnost být u zrodu prodeje této domácí značky jsem bral jako velkou osobní výzvu. Nový showroom jsme otevřeli v únoru 2014
a dnes beru značku ŠKODA za svou srdeční záležitost. Jsem rád, že dnes je vidět obrovské úsilí celého našeho certifikovaného prodejního týmu, kdy jsme lidem ve výběru auta skutečnou oporou, pomáháme při jejich rozhodování, nasloucháme jejich potřebám. Každý zájemce je pro nás důležitý, ať kupuje jeden vůz, nebo společně řešíme koupi několika desítek vozidel.

Škoda je relativně nová značka v Auto Palace, jaká je její aktuální pozice?
ŠKODA se v portfoliu značek Auto Palace slušně zapracovala, dnes patříme mezi přední prodejce. Všichni víme, že škodovku mají lidé rádi, má obrovskou tradici
a nabízí velmi zajímavý poměr ceny a kvality. Přesně to lidé hledají. Proto je nutné jejich očekávání naplnit, mít na skladě dostatečný počet vozů, správnou skladbu modelů a výbav, různé motorizace i barevná provedení. Každý vůz by měl být něčím jiný. Co mi dělá velkou radost je, že hodně z těch 3,5 tisíce vozů, které jsme dosud prodali, bylo na doporučení spokojených zákazníků. Podle toho poznáte, že věci děláte dobře. Samozřejmě nechceme usnout na vavřínech.

Co je dnes hlavními prodejními atributy?
Já se na vozy ŠKODA dívám jako na celek, od líbivého designu, přes výkonné a zároveň úsporné motory až po vysokou úroveň výbavy. Nechci, aby to znělo jako klišé, ale my neprodáváme auta, ale prodáváme emoce
s nimi spojené. Vezměte příkladně model Fabia RS. Jeho první generace s naftovým motorem 1,9 TDI a výkonem 96 kW, měla zrychlení
„na stovku“ za 9,6 sekundy. Dnes tuto hodnotu zvládne Fabia s motorem 1,0 TSI o výkonu 81kW. Je neuvěřitelné, co dnes dokáží litrové motory, a to vše při průměrné spotřebě 4,6 l/100 km.

SUV segment zažívá v ČR prodejní boom. Proč?
Já za tímto úspěchem vidím především pocit větší bezpečnosti díky vyššímu posedu a také možnost využít takový vůz s vyšší světlou výškou
i na jízdu na nezpevněných cestách. Mnoho lidí má chatu nebo chalupu, kde takové auto rozhodně využijí. Navíc  dnešní SUV vypadá fantasticky a stojí méně, než byste čekali. Jsem rád, že se i automobilka ŠKODA AUTO vydala touto cestou a věřím, že modely Kodiaq
a Karoq budou mít spousty spokojených majitelů. Aktuální objednávky tomu nasvědčují.

Nedávno jste představili novinku roku 2017 Škodu Karoq. Jaká je? 
Někdo bere model Karoq jako nástupce Yetiho, někdo v něm vidí menšího bráchu modelu Kodiaq. Mně osobně se vůz velice líbí a oceňuji na něm zejména velikost zavazadlového prostoru, přehlednost a uspořádání interiéru a v neposlední řadě i jízdní vlastnosti. Karoq je rodinný vůz, a právě rodina preferuje širokou škálu bezpečnostních prvků, od adaptivního tempomatu, přes hlídání mrtvého úhlu až po udržování jízdy
v pruhu.

Jaké další služby vaši zákazníci využívají? 
Stále častěji preferují pořízení vozu na operativní leasing. Nechtějí vůz vlastnit, řešit servisní prohlídky, zimní pneumatiky či pojištění. Chtějí mít vyřešenou mobilitu bez starostí. Za zmínku rozhodně stojí nabídka předplaceného servisu za zvýhodněných podmínek. Ze zkušenosti dobře víme, že se zákazníkem je nesmírně důležité budovat dlouhodobý vztah. A prodej vozu je to toho procesu počátek. Následuje jeho pravidelný servis, a nakonec i péče a nalezení vhodného řešení při obměně vozu. Člověk se přeci rád vrací tam, kde cítil zájem a spolehlivost v jednání.
A já prostě pořád věřím v loajalitu lidí k dobré značce a schopným lidem okolo ní. 

Co zásadního lze očekávat v roce 2018?
Naši zákazníci se mohou těšit na rozšíření segmentu SUV v podobě derivátů, jako je Karoq i Kodiaq v provedení Scout a Sportline. Čeká nás toho samozřejmě víc, ale nechte se příjemně překvapit.